Mersat Magazine - Forth Edition

أ خبا ر

خامس ناقلة نفط عملاق تتسلمها خلال عام البحري ليصل إجمالي حجم أسطول الشركة سفينة 93 إلى

93

ا في مجال ً تسلمت البحري، الشركة الرائدة عالمي النقل والخدمات اللوجستية، ناقلة النفط العملاقة د” من هيونداي سامهو للصناعات الثقيلة، َ م َ “ع أكبر شركة مصنعة للسفن في العالم، وذلك خلال في كوريا 2018 حفل أقيم في التاسع من مايو لعام الجنوبية، ليصل حجم أسطول الشركة من السفن ناقلة 46 سفينة تضم 93 متعددة الاستخدامات إلى نفط عملاقة. د” التي سيتم تشغيلها بنظام التأجير الفوري َ م َ تعد “ع لمدة محددة، آخر الناقلات العشر التي استلمتها شركة البحري كجزء من الاتفاقية التي وقعتها مع م، ونصت 2015 عملاق صناعة السفن في مايو على بناء خمس ناقلات نفط عملاقة مع إمكانية بناء خمس ناقلات أخرى، وذلك في إطار استراتيجية التوسع الطموحة طويلة المدى التي تتبعها البحري. مليون 2.2 ” وتبلغ حمولة ناقلة النفط الجديدة “عمد 300 برميل من النفط الخام، مع سعة استيعابية لـ 60 وعرضها ً مترا 333 ألف طن متري. ويبلغ طولها عقدة، أما عمقها من العارضة إلى 14.4 وسرعتها ً مترا ‏متر. 30 السطح الرئيسي فهو بهذه المناسبة، قال المهندس عبدالله بن علي الدبيخي الرئيس التنفيذي لشركة البحري: “تقف المملكة العربية السعودية على أعتاب العديد من التطورات الاقتصادية الرئيسية، ومن شأن مثل هذا الإنجاز أن يعزز من التزامنا الراسخ بلعب دور محوري “البحري” ترتقي 93 بأسطولها إلى سفينة:

The total number of Bahri’s fleet including 46 VLCCs

“AMAD HAS RENEWED OUR RESOLVE TO REVOLUTIONIZE THE MARITIME

ننا ّ ”، كما يمك ٢٠٣٠ في تحقيق أهداف “رؤية المملكة هذا الأسطول القوي من ناقلات النفط العملاقة من تعزيز مكانتنا في قطاع النقل البحري والحصول على الحصة السوقية الأكبر، من خلال توسعنا الاستراتيجي في المناطق الجغرافية الرئيسية، الأمر الذي بدوره سيشكل دفعة كبيرة للجهود المتواصلة التي تبذلها المملكة من أجل ترسيخ مكانتها كمحور إقليمي متفرد لتوفير الخدمات اللوجستية بين القارات الثلاث”. وأضاف الدبيخي: “يساهم أسطول ناقلات النفط سفينة تابعة لشركة البحري 46 العملاقة البالغ قوامه في دعمها لخلق فرص نمو أكبر ضمن إطار استراتيجية التوسع الطموحة طويلة المدى لدينا. ومن خلال ترسيخ مكانتنا الريادية بصفتنا أكبر مالك ومشغل لناقلات النفط العملاقة في العالم، فإن حجم أسطولنا الفريد يمكننا من توسيع آفاق أعمالنا في سوق ناقلات النفط، ً وتلبية الطلب المتزايد على نقل النفط الخام، فضلا عن تعزيز خدماتنا لتحسين الكفاءة والقيمة التي نقدمها لعملائنا ومختلف الأطراف المعنية”. د” تنضم إلى السفن الأربع التي كانت َ م َ يذكر أن “ع البحري قد تسلمتها من شركة هيونداي سامهو للصناعات الثقيلة في أوقات سابقة من هذا العام، وهي كل من “كساب”، و”لوهة”، و”قمران”، و”خريص”، بعد أن كانت قد تلقت خمسسفن ارة، وأسلاف، ّ خلال العام الماضي، هي أمجاد، ومح ورمثان، وشادن.

INDUSTRY THROUGH DIVERSIFIED AND INNOVATIVE SOLUTIONS

DESIGNED TO MEET VARIOUS TRANSPORT NEEDS”

New VLCCs increase Bahri’s fleet to 93

Amad is a new milestone in our journey of growth.

300,000

M

DWT AMAD has a length of 333 meters and width of 60 meters.

aintaining its run of successes in 2018, global logistics and

a ceremony held at the HSHI’s Mokpo shipyard in South Jeolla Province, South Korea, on May 9, 2018. The carrier is the last of 10 VLCCs Bahri agreed to purchase from the South Korean company in May 2015 in line with the Saudi conglomerate’s strategic long-term maritime growth and expansion plan. “The addition of Amad to our already strong fleet is a new milestone in our journey of growth and a true testament to the robustness of Bahri’s long-term expansion plans. In addition to providing a significant boost to our efforts to deliver unprecedented growth and productivity in 2018, the new vessel will further enhance our maritime offering and enable us to expand our customer

base by catering to the growing demand for crude-oil transportation across local and international markets. Further, Amad has solidified our position as a leader in the global maritime sector,” said Abdullah Aldubaikhi, CEO of Bahri. “Amad will help us to revolutionize the maritime industry through diversified and innovative solutions designed to meet various needs in the market. More importantly, it has further bolstered Bahri’s capability to continue our support to the Kingdom’s ambitious initiatives such as the Saudi Vision 2030, and contribute to the country’s efforts to reinforce its pre-eminent position as a strategic regional hub and logistics gateway across continents.”

transportation leader Bahri has celebrated the addition of its newest Very Large Crude-oil Carriers (VLCCs) to its fleet. The carrier “Amad” is the fifth VLCC to join Bahri’s fleet this year bringing the total number of Bahri’s fleet to 93 vessels including 46 VLCCs. The new vessels has reinforced the company’s position as the largest VLCCs owner and operator worldwide. Built by Hyundai Samho Heavy Industries (HSHI), the world’s largest shipbuilding company based in South Korea, the new 300,000-DWT VLCC has a length of 333 meters and width of 60 meters. Bahri received delivery of Amad at

10 The carrier is one of 10 VLCCs Bahri agreed to build at HSHI in May 2015 in line with the

company’s strategic long-term maritime growth and expansion plan

مـرسـاة - يوليو 8

9 M E R S AT - J u l y

Powered by