Mersat Magazine - Fifth Edition

The Mumbai Trust Port was founded in 1873 under the colonial rule of the British with the aim to turn Mumbai into a trade hub for the East India Company.

ميـــنـــــاء

، سعة 35ha ) ، ساحة الحاويات الرئيسية ً مترا 680 حاوية نمطية. 36,000 محطة خاصة - محطة حاويات نافا شيفا الدولية: متر) ، ساحة الحاويات 600 رصيفان (كل منهما بطول . ً . مليون طن سنويا 7.2 ، سعة 26ha رصيف واحد بوابة محطات الهند: تتم الخدمات اللوجستية في المناطق النائية بواسطة الطرق السريعة والسكك الحديدية. من أجل تحسين الاتصال بالموانئ، بدأت بعض المشاريع الاستثمارية واسعة النطاق، مثل تمديد الطريق السريع بقيمة 7.4 مليون يورو وتمديد السكك الحديدية بمبلغ 43.5 وصل 2014-2015 مليون يورو. في السنة المالية مليون حاوية نمطية. 10 حجم مناولة الحاويات إلى ميناء مومباي م 1873 تم تأسيس ميناء مومباي الاستئماني في عام تحت الحكم الاستعماري البريطاني بهدف تحويل مومباي إلى مركز تجاري لشركة الهند الشرقية. ولعقود من أهم موانئ ً من الزمن، كان هذا الميناء واحدا الشحن العابر في الهند. على الرغم من أن الموانئ الأخرى في الوقت الحاضر تتعامل مع كمية أكبر من الحاويات والسفن أكثر من ميناء مومباي الاستئماني، من شحنات 10٪ فإن الميناء لا يزال يتعامل مع حوالي من إجمالي النفط 19٪ البضائع (بالنسبة للحجم) و وزيوت التشحيم في الهند. يقع الميناء في حصن المنطقة التاريخي ، في وسط متر 400 جنوب مومباي. وتغطي مساحة الميناء أكثر من مربع وينعم الميناء بحوضطبيعي للمياه العميقة، مما يتيح حركة انسيابية للحاويات الحاويات طوال العام (حتى خلال أشهر الصيف عندما يقل مستوى الماء بشكل كبير). يحتوي ميناء مومباي على محطتين: رصيف دوك و :)Hughes drydock( رصيف يشمل مساحة مائية إجمالية تبلغ رصيف أنديرا: م، 9.14 داخل الحوض بعمق ً رصيفا 21 ، ً هكتارا 24.04 م، ورصيفين 7.5 أرصفة في حائط الميناء بعمق 5 على امتداد جنوبي الذراع الشرقية لحوض أنديرا جزء من حوض :)Hughes drydock( رصيف

the Kingdom of Martha in western India and is considered a national hero because he represents the autonomous spirit of his region that resisted the Mughal emperor in the 17th century. Leave this iconic paradise behind; you will go for a quarter of an hour on a road surrounded by trees and sculptures altogether, you will feel that the car is emerging from the mythological world of

of an Indian magician’s bag resembling the scenes of “Slumdog Millionaire” movie: lively contradictions of store-shops that sell everything you think of. You’ll see everything: a fat-haired beggar hitching a fancy car, giant traffic bridges people playing Paper sitting beneath it, in the midst of chaos and rubble, the voices of vendors overlap with the glare of the sun, which almost penetrates the windows of

If we mention the economy, we will remember the most important seaport in the country, Jawaharlal Nehru Port, one of the world’s largest natural ports and one of the most important shipping landmarks in the Arabian Sea.

et ready to walk in its rich streets of colors and races. Observe its architecture which conveys references to many Arab cities, without neglecting the Arabian Peninsula’s features. It was a passage station and residential home for many merchants and their regional families; who left their traces and memories. Some Arab family names still restore the ancient tours between the ports of the Arabian Gulf and the coast of Western India. Once exited from its elegant international airport, which resembles a Moghul miniature embroidered with gold in all its minute details and high elegance, the magic begins. Its difficult name; Chhatrapati Shivaji International Airport is named after a Hindu prince who founded

the 17th century to the reality of Mumbai in the third millennium.

the taxi windows and its air-conditioning, which resists heat, and the voice of the Google Maps’ girl is trying to reach the ears of the driver with the surrounded traffic noise. The driver will always bend in reverse, to remind you that Britain has left India but has kept its way to drive cars alive there, as it did to the way politics are led. India is driving cars right wise; opposite what most countries of the world do. Mumbai is like a huge wall with posters of the world are kept on there, and its old posters on the walls still remind you with religious references from the fanaticism era. But the most obvious were the fruit vendors who were smiling, displaying a variety of mangoes, apples and coconuts, where a fruit is sold individually; not by kilo. In the midst of Hollywood’s charm and excitement, Mumbai is recalled as the dynamic heart of the pan world Indian culture. The city; formerly known as Bombay (hence came Bollywood) is the cradle of the Indian film industry, with 138 Billion in 2014 - equivalent to $ 2.28 billion. The numbers are certainly impressive in terms of the number of films produced annually; when Bollywood had more than 1,600 films, this means four times as many as USA produces and more than a double what the Chinese offer. Indians love to watch movies and the number of tickets sold in one year was 2.7 billion tickets!

Spicy Masala Bollywood! The taxi driver is holding his mobile phone, opening the Google Maps to be led by the girl’s virtual voice to his destination. This modern means has become the only way to cross all this creepy chaos. Of all the legendary Bollywood films with stars such as Aishwarya Rai and the voices of Asha Bhosle and Mohammad Rafi, there is only a giant poster of my favorite Bollywood hero; Amitabh Bachchan advertising a famous soup! The streets were suddenly coming out

البحرية والخدمات اللوجستية الهندية (مالا) عد برنامج الجوائز الرائد في ُ م، والذي ي 2018 لعام قطاع النقل البحري في الهند. د هذا الحدث السنوي الذي تنظمه شركة َ ع ُ وي لجودة الخدمة، واتباع ً مرموقا ً “إكزيم إنديا” تقديرا أفضل الممارسات، والابتكار في جميع مجالات القطاع البحري والخدمات اللوجستية، حيث يتم اختيار الفائزين بعناية من قبل هيئة تحكيم تضم نخبة من المتخصصين في هذا القطاع وقادة الفكر. وأكد الأستاذ أحمد الغيث رئيس قطاع البحري للخدمات اللوجستية: “أن الفوز بهذا اللقب المرموق ، ويؤكد على ً فريدا ً لثلاث سنوات متتالية يشكل إنجازا المكانة البارزة التي تتمتع بها شركة البحري، كما أكد على أن البحري ملتزمة بشكل كبير بتطوير قدراتها التشغيلية وتقديم دعم استثنائي لعملائها في الهند”.  وفي الوقت الراهن، يعمل مكتب البحري في الهند عة للمعدات الأصلية، ِّ صن ُ مع كبرى الشركات الم لنقل صادرات البضائع من الهند بما في ذلك تاتا، وماروتي، وماهيندرا أند ماهيندرا، وهيتاشي، وجاي سي بي. كما تنشط الشركة في مجال شحن المعدات الثقيلة وذات الأحجام العملاقة، وتقدم خدماتها لمجموعة متنامية من العملاء، وتشمل )، كرومبتون جريفز، ISGEC( شركة أيسجيك إنجنيرنج ولارسن وتوبرو، وغودريج، وسيمنز، وثيرماكس.

Countless Landmarks This rich colored fabric represents Mumbai; India’s most famous city, and the capital of Maharashtra. The city is considered one of the largest urban areas in the world, and it is India’s economic center, as well. If we mention the economy, we will remember the most important seaport in the country, Jawaharlal Nehru, one of the world’s largest natural ports and one of the most important shipping landmarks in the Arabian Sea. The giant city accounts for more than a quarter of Maharashtra’s GDP. In addition, about half of India’s foreign trade is done in Mumbai, which is the tree of the country’s important branches of finance, cotton, chemicals, automobiles and electronics. Mumbai visitors; no matter their destination are after sightseeing, must visit its triple icons; the Gate of India, the Chattrapati Shivaji Train

متر. 304 أنديرا، بطول بين البحري ومومباي

إن العلاقة قديمة بين البحري ومومباي قدم تأسيس شركة البحري إذ يعد ميناء مومباي من أهم الخطوط حصدت ً الملاحية على خارطة الشركة، ومؤخرا البحري لقب “أفضل ناقل للبضائع الضخمة” وذلك للسنة الثالثة على التوالي ضمن جوائز المنظمة

مـرسـاة - مـايـو 3 8

3 9 M E R S AT - M a y

Powered by