NEWS
عمليات شركة البحري وقطاع النقل البحري بشكل عام. كما نظمت البحري جلسات “لقاء مع الخبير”، لمساعدة المتدربين على اكتساب رؤى متخصصة، ومنح تدريب عملي داخل قطاعات أعمال وأقسام الشركة المختلفة، بما في ذلك قطاع إدارة السفن، وقطاع النفط، وقطاع الكيماويات، كذلك في قطاعات الموارد البشرية، وتقنية المعلومات، والإدارة المالية. معارض دولية حرصت البحري على تعزيز تواجدها الدولي والمشاركة في عدد من الفعاليات العالمية، منها المشاركة في “بريك بلك أوروبا” و ّ من معرضي 2019 نسخة العام “بريك بلك أمريكا”. واستعرضت خلالهما محفظتها الواسعة من الخدمات والحلول اللوجستية ذات القيمة المضافة. واتسمت مشاركة الشركة بأهمية خاصة، ويعد “بريك بلك أوروبا” الذي حضره هذا العام ما يزيد عن من المتخصصين في هذا القطاع وصناع 11,000 القرار الرئيسيين، يشكل منصة فريدة لتسليط الضوء على قدرات البحري إلى جمهور عالمي، واكتساب رؤى حول متطلبات العملاء وتوقعاتهم. ً أكثر عمقا من جانب آخر شاركت البحري خلال شهر مايو الماضي من “المؤتمر السنوي للموارد 13 في النسخة الـ البشرية في القطاع البحري” في لندن، وذلك من خلال الأستاذ هشام الخالدي رئيس قطاع دعم الأعمال في البحري، الذي تمت دعوته ليكون ضمن المتحدثين الرئيسيين في هذا التجمع العالمي الأكبر من نوعه على صعيد الموارد البشرية في القطاع البحري. وناقش هذا الحدث السنوي، الذي أقيم في فندق ليوناردو رويال بلندن، القضايا الرئيسية التي تواجه إدارات الموارد البشرية في القطاع البحري. كما عين، وأبرز المتحدثين ِّ شر ُ من الم ً جمع المؤتمر عددا في القطاع، وقادة الأعمال، بالإضافة إلى حوالي ممثل عن الشركات المالكة والمشغلة 200 للسفن، وشركات النفط، والجهات المعنية الأخرى مثل جمعيات التصنيف ومؤسسات الحماية .P&I وتعويضات التأمين ، قامت البحري بإبراز تواجدها الأفريقي وتعزيز ً أيضا فرص النمو في هذا السوق الواعد، وذلك بالمشاركة في الدورة الثامنة من معرض “لوجيسميد” الدولي للنقل والخدمات اللوجستية في منطقة أفريقيا والبحر المتوسط، الذي أقيم خلال شهر أبريل تحت شعار “رافعات جديدة لتسريع وتيرة تطوير الخدمات اللوجستية والتجارة”، وذلك في معرض الدار البيضاء الدولي بمدينة الدار البيضاء المغربية، حيث استعرضت الشركة خلاله مجموعتها الشاملة من الخدمات وحلول النقل البحري. وتواصل البحري خلال الفترة القادمة ترسيخ في مجال النقل ً مكانتها كشركة رائدة عالميا والخدمات اللوجستية، بتنفيذ مخطط عملها واكتشاف آفاق جديدة في القطاع البحري، مستهدفة المضي نحو تحقيق رؤية الشركة، والمساهمة في تعزيز الدور المحوري للمملكة بتحويلها إلى مركز لوجستي إقليمي وعالمي رئيسي .2030 للنقل والخدمات اللوجستية بحسب رؤية
Bahri has witnessed a remarkable activity during the year 2019 within the company’s various business units and divisions, as well as at the international level by strengthening its regional and global participation. The company has won numerous awards and been honored on different platforms in various disciplines in recognition of its active Successes Continued in 2019 International awards, promising deals and developed services
contribution to the development of the global transport and logistics sector. In this news report, Mersat Magazine reviews the company’s achievements and the successful implementation of its strategy for the year 2019. Global Recognition In recognition of his visionary stewardship and contribution to the development of the global logistics and transportation industry, Eng. Abdullah Aldubaikhi, CEO of Bahri, has been featured as one of the 2019 top 50 industry leaders in a special edition from the ‘Tanker Shipping and Trade’ magazine. Bahri’s team efforts have propelled the company to its current position as a global leader in logistics and transportation,
inclusion according to a range of criteria. These include trendsetting, developing new markets, deal- making, innovation, meeting customer requirements, industry contribution, and a demonstrable commitment to excellence and safety. Global Awards As a true testimony to its relentless pursuit of nurturing an organization- wide culture of development and innovation, has won “SAP”; an award in the ‘Innovation’ category at the 2018 SAP Quality Awards for the Middle East and North Africa. Bahri was awarded for its outstanding roll- out of SAP SuccessFactors, a cloud- based human resource management system and the use of the latest technology to enhancing efficiency and improving results across our HR operations, which in turn, is reflected
in the employee performance that has remained pivotal to increasing customer satisfaction and shareholder value. Further strengthening its reputation as an employer of choice, Bahri, has won the coveted ‘Best Recruitment & Talent Management Strategy’ award at the inaugural CIPD Middle East People Awards held in April 2019 in Dubai, at a grand ceremony hosted by CIPD, a London-headquartered professional body for HR and people development, showing its ambitious business strategy to grow and diversify its business and expand its local and global market footprint. Adding yet another accolade to its growing roster of accomplishments, Bahri, has won the prestigious ‘Ship Operator of The Year’ award at the 10th edition of ShipTek Awards 2019 held in Dubai as part of Shiptek 2019, an international conference on marine offshore sector. The award reinforces the company’s strong capabilities in delivering exceptional services, solutions, and performance. Underlining its preeminent industry position and outstanding maritime capabilities, Bahri won three new awards at the sixth Maritime Standard Awards, which took place at Atlantis, The Palm in Dubai, in October 2019.
The executives featured in this special edition are selected for
Bahri’s CEO Eng. Abdullah bin Ali Aldubaikhi was honored with the ‘Lifetime Achievement Award’ at the leading awards ceremony as
Bahri’s team efforts have propelled the company to its current position as a global leader in logistics and transportation
a recognition for his invaluable contributions to the maritime sector. He also accepted the coveted titles of ‘Ship Manager of The Year’ and ‘Ship Owner/ Operator of The Year’ on behalf of the company. Bahri, a global leader in logistics and transportation, has received the ‘Investment in People’ award at Seatrade Maritime Awards Middle East, Indian Subcontinent and Africa 2019,
held as part of UAE Maritime Week 2019, which was held under the patronage of H.H. Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Crown Prince of Dubai. Quality Services As part of its endeavor to improve the quality of its services and build a long- term and close working relationship with its partners, Bahri launched the
مـرسـاة - ديســـمبـــــر 1 0
1 1 M E R S AT - D e c e mb e r
Powered by FlippingBook