Mersat Magazine - 1st Edition

NEWS

multipurpose vessels on a regular liner schedule; four of which connect the US to the Kingdom of Saudi Arabia and major ports in the Gulf, the Indian subcontinent and the

Bahri: The High Way between Alexandria and the Large Fleet!

Mediterranean, while the other two connect Europe to the Kingdom and key ports in the Gulf and the Mediterranean. 

Bahri Logistics has added Alexandria to its portfolio of ports in Egypt, a move that enables the company to offer breakbulk and ro/ro transportation service on its North American itinerary from key US ports to Alexandria and from Alexandria to the Middle East and India. Mr. Ahmed Al-Ghaith, President, Bahri Logistics, said: “Alexandria is our third direct port call in Egypt after Suez and Port Said. Our decision to operate at this port comes after an increasing demand for logistics services to and from this destination, and this move will allow Bahri’s customers to take advantage of our growing regional network in an ascending line and great flexibility through access to three direct port calls in Egypt. In addition, this will also result in enhanced transit times and better service coverage,”

In a new achievement, Bahri Ship Management, a subsidiary business unit belongs

to Bahri, has been awarded the ‘Large Fleet Designation’ by the United States Coast Guard (USCG) – representing the company’s commitment to maintaining the highest standards of quality and safety.  Bahri’s induction into the ‘Large Fleet Designation’ program marks a further milestone for the company after its successful enrollment last year into the USCG’s QUALSHIP 21 program, which aims to identify and acknowledge high-quality foreign-flagged vessels operating in the United States. Bahri Ship Management currently has 48 vessels certified under the QUALSHIP 21 program.  Mr. Per Pedersen; Bahri Ship Management’s President, said: “Being awarded with the ‘Large Fleet Designation’ by the United States Coast Guard (USCG) is a real evidence of Bahri’s solid commitments to quality and the care we devote to safety, and following the high environmental standard. In recent years, there has been a growing interest in the United States in Bahri’s fleet of state- of-the-art vessels, particularly our VLCCs (Very Large Crude Carriers) and RoCons (Roll-on/Roll-off and Container ships) used in liner trades to U.S. ports. Meeting with officials in the United States Coast Guard (USCG) gave us the opportunity to reconfirm our commitment to the highest quality standards of safety and environmental compliance.” 

أعلنت البحري للخدمات اللوجستية، عن إضافة الإسكندرية إلى محفظتها من الموانئ في جمهورية مصر العربية، الخطوة التي من شأنها أن تتيح لشركة البحري تقديم خدمات نقل البضائع السائبة والبضائع العامة والثقيلة ضمن خط رحلاتها الأمريكي الشمالي، وذلك من الموانئ الأمريكية الرئيسية إلى الإسكندرية، ومنها إلى الشرق الأوسط والهند.  وفي هذا الصدد، أوضح السيد أحمد بن محمد الغيث، رئيس البحري للخدمات اللوجستية: “إن الإسكندرية تمثل ثالث ميناء للنقل المباشر لنا في مصر بعد السويس وبورسعيد. ويأتي قرارنا بالعمل في هذا الميناء بعد الطلب المتزايد على الخدمات اللوجستية الذي شهدناه من وإلى هذه الوجهة. وستتيح هذه الخطوة لعملاء البحري الاستفادة من شبكتنا الإقليمية الآخذة في النمو بوتيرة عن المرونة الكبيرة التي توفرها ً تصاعدية، فضلا من خلال إمكانية الوصول إلى ثلاثة موانئ للنقل المباشر في البلد. كما سيؤدي ذلك إلى تعزيز أوقات العبور وتحسين تغطية الخدمات”.  وسيتم خدمة الميناء عبر أسطول البحري للخدمات اللوجستية، والذي يتألف من سفن جديدة متعددة الاستخدامات على جدول الخطوط الملاحية المنتظمة. وتربط أربعة منها الولايات المتحدة بالمملكة العربية السعودية وموانئ رئيسية أخرى في الخليج وشبه القارة الهندية “البحري” بين الإسكندرية والأسطول الكبير!

والبحر الأبيض المتوسط، في حين تربط الناقلتان الأخريان القارة الأوروبية بالسعودية وموانئ رئيسية في الخليج والبحر الأبيض المتوسط.  وفي إنجاز آخر، حصلت البحري لإدارة السفن، إحدى القطاعات التابعة لشركة البحري الرائدة في مجال النقل والخدمات اللوجستية، على تصنيف “الأسطول الكبير” من قبل خفر السواحل الأمريكي، إذ يأتي هذا التصنيف كتقدير آخر لمدى التزام الشركة بالمحافظة على أعلى معايير الجودة والسلامة. ويمثل اعتماد البحري ضمن برنامج “الأسطول آخر في مسيرة الشركة بعد نجاحها ً كبير” معلما في العام الماضي بالتسجيل في برنامج التابع لخفر السواحل الأمريكي، 21 QUALSHIP والذي يهدف إلى تحديد السفن عالية الجودة التي تحمل علم دولة أجنبية وتعمل في الولايات 48 ً المتحدة. وتمتلك البحري لإدارة السفن حاليا .21 QUALSHIP سفينة حاصلة على شهادة وعلى هامش هذا الإنجاز، قال السيد بيير د َ ع ُ بيدرسن، رئيس البحري لإدارة السفن: “ي ً الحصول على تصنيف “الأسطول الكبير” دليلا على التزام البحري الراسخ بالجودة والاهتمام الذي نكرسه لضمان السلامة والامتثال للمعايير البيئية. فخلال السنوات الأخيرة، كان هناك اهتمام متزايد بأسطول البحري من السفن المتطورة في الولايات المتحدة الأمريكية، لا ) وسفن VLCC( سيما ناقلات النفط العملاقة ستعمل ُ ) التي ت ROCON( نقل البضائع العامة في خدمة خطوط ملاحية متجهة إلى الموانئ الأمريكية. لقد أتاح لنا الاجتماع مع مسؤولين من خفر السواحل الأمريكي الفرصة لإعادة التأكيد على التزامنا بمراعاة أعلى معايير الأمن والسلامة والبيئة”.

The port will be serviced by Bahri Logistics’ fleet of new state-of-the-art

مـرسـاة - سبتــمـبــر 0 8

0 9 M E R S AT - S e p t e mb e r

Powered by